Dieta redukcyjna, odchudzająca

2 lutego, 2013 | Diety | | Możliwość komentowania Dieta redukcyjna, odchudzająca została wyłączona

Dieta niskoenergetyczna czyli redukcyjna lub odchudzająca

Jest to dieta głównie skierowana do osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Opiera się ona na redukcji kaloryczności posiłków. Jej wartość energetyczna powinna wynosić od 1000 do 2000 kcal.
Oczywiście wartość energetyczna posiłków powinna być dopasowana personalnie. Ich kaloryczność zależy głównie od wieku, masy ciała i aktywności fizycznej. Ograniczenie wartości energetycznej posiłków odbywa się zazwyczaj kosztem zmniejszenia spożycia tłuszczów nawet do 18% z całodziennej wartości energetycznej pokarmów oraz ograniczeniem konsumpcji cukrów, głównie słodyczy.
Aby dieta niskoenergetyczna była skuteczna należy zwiększyć ilość białka w diecie. Powinno ono wynosić około 1,5g do 2g na kilogram masy ciała, czyli osoba o wadze 70 kg powinna spożywać około 105g białka dziennie. Powoduje to sprawniejszą redukcję masy ciała. Należy również pamiętać o dostarczaniu organizmowi niezbędnych witamin i soli mineralnych w postaci warzyw i owoców (nie zapominajmy, że owoce mogą posiadać bardzo dużo cukru).
Bardzo ważne jest przestrzeganie zasady: zdrowe chudnięcie, to chudnięcie do 1,5 kg tygodniowo. Pomoże nam to uniknąć efektu jojo, który występuje nadzwyczaj często. Powolna redukcja ciała to bezpieczne i zdrowe odchudzanie bez efektu jojo.
Dieta niskoenergetyczna może być również przydatna w leczeniu cukrzycy, należy jednak pamiętać o odpowiednim zestawieniu składników pokarmowych, zarówno pod względem jakościowym jak i ilościowym, tak aby naszemu organizmowi pomimo ograniczenia spożywanych kalorii niczego nie brakowało.

Dieta redukcyjna, odchudzająca
7 głosów 3.43

Pin It

Podobne wpisy

Comments are closed.

« »

Kategorie w czytelni

Jestem na Facebook

Tagi

Często odwiedzane

Często czytane

Produkty warte polecenia


Scroll to top